•Scheveningse schaapscheerders scheren scheveningse schapen met scheveningse schaapscheerderscharen
9 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat je deze bedoelt:
"Achtentachtig Scheveningers gingen gootjes scheppen aan het Scheveningse strand".

Maar zowel deze als de in het andere antwoord genoemde vind ik niet echt lastig om uit te spreken. Wat dat betreft is deze korte lastiger uit te spreken:
"Zeven Scheveningse scheepschuiten".

Deze korte bestaat ook nog, maar is weer gemakkelijk:
"Scheveningse scheve schoenen".
Amadea
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Wel vreemd dat de tongbreker zo simpel is gebleven:
"Schuifelend schonken schele Scheveningers schandelijk scheve schoenen aan schokkende Scheveningse scheepsschuiten"
levert moeiteloos al 11 sch's op.
Amadea
9 jaar geleden
Alleen voor mensen die problemen hebben met de sch-klank is het een onmogelijke opgave. Niet voor Nederlanders die Nederlands als moedertaal spreken.