Als je scooterrijbewijs ongeldig wordt verklaard geldt dat dan ook voor je autorijbewijs?

Als je met je scooterrijbewijs een Lema cursus moet volgen, en deze niet volgt word je rijbewijs ongeldig. Is dit dan ook voor je autorijbewijs?

een week geleden
in: Wetgeving
TurfGraver
een week geleden
Je hebt maar 1 rijbewijs.
Hierop staat wat je allemaal mag besturen.
Geen rijbewijs mag je dus ook niet besturen wat er op stond.

Antwoorden (1)

Je hebt één rijbewijs. Als je een autorijbewijs hebt, is deze automatisch ook geldig voor het besturen van een scooter. Het is dan niet zo, dat je een scooterrijbewijs hebt en een apart autorijbewijs. Als je eerst een scooterrijbewijs had, is deze na het behalen van je autorijbewijs opgenomen in je autorijbewijs.
Dus als je de verplichte Lema cursus niet volgt, wordt je rijbewijs ongeldig gemaakt, zowel voor het besturen van een scooter als voor het besturen van een auto. Je mag dan geen enkel gemotoriseerd voertuig meer besturen.
een week geleden